Dla kogo?

Dla kogo są przeznaczone klapki ortopedyczne?

Dla wszystkich 🙂 Dedykowane są nie tylko osobom starszym czy borykającym się z dolegliwościami bólowymi (w obrębie stóp, kolan, bioder, kręgosłupa) lub zniekształceniami stóp w wyniku chorób, stanów pooperacyjnych, wad wrodzonych, ale także każdej osobie, dla której zdrowie i komfort stóp to podstawa codziennego funkcjonowania.

Kto zgłasza się najczęściej?

• osoby z dolegliwościami bólowymi w obrębie stóp tj. bóle przodostopia, płaskostopie podłużne i poprzeczne, ostrogi piętowe, koślawość/szpotawość tyłostopia
  • osoby chorujące na cukrzycę
  • osoby z obrzękami stóp
  • osoby ze zmianami reumatoidalnymi, zwyrodnieniowymi tj. palce młotkowate, halluksy
  • dorośli oraz dzieci z asymetrią długości kończyn (możliwe jest wykonanie klapek o różnej wysokości)
  • dorośli oraz dzieci z asymetrią długości stóp, kiedy jedna stopa jest kilka rozmiarów mniejsza i pojawia się problem z zakupem obuwia szczególnie odkrytego na lato (możliwość wykonania klapek/sandałów idealnie do wymiarów każdej ze stóp)
  • osoby borykające się z bólem w obrębie kolan, bioder i kręgosłupa – właściwe podparcie stóp daje ogromne odciążenie stawów położonych wyżej
  • osoby długo przebywające/pracujące w pozycji stojącej (lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, fryzjerzy, kucharze itd.)
klapki ortopedyczne skórzane niebieskie

Masz pytanie dotyczące klapek ortopedycznych?

Problemy naszych pacjentów

Główny problem: duże dolegliwości bólowe stóp oraz stawów kolanowych i kręgosłupa uniemożliwiające normalne, codzienne funkcjonowanie.

Dłuższe stanie i poruszanie się w domu, powodowało znaczny dyskomfort w obrębie kończyn dolnych oraz bóle kręgosłupa. Pokonywanie dłuższych dystansów było niemożliwe. Stopy pacjentki są zniekształcone w związku z płaskostopiem poprzecznym, dodatkowo występują paluchy koślawe (halluksy) oraz palce młotkowate (trudności z dopasowaniem obuwia).

Pacjentce wykonaliśmy indywidualne wkładki do obuwia pełnego i dzięki temu możliwy był powrót do codziennych spacerów. Zaproponowaliśmy również zakup obuwia o większej tęgości, aby stopy miały większą swobodę ruchu.

Natomiast klapki ortopedyczne użytkowane w warunkach domowych, znacznie zredukowały dolegliwości bólowe i przywróciły możliwość wykonywania codziennych czynności bez konieczności zażywania środków przeciwbólowych.

Pacjentka, 66 lat

Pacjentka zgłosiła się do nas w związku z dolegliwościami bólowymi w obrębie kończyn dolnych i chęcią wykonania wkładek oraz klapków ortopedycznych.

Podczas wywiadu pojawiło się kilka istotnych informacji: pacjentka urodziła się z wrodzoną wadą prawej stopy, tzw. stopą końsko-szpotawą, którą już w pierwszym roku życia miała operowaną. Prawa stopa jest jednak znacznie mniejsza od lewej – krótsza o 1,5 cm i węższa o 1 cm, a to powoduje problem w doborze obuwia, szczególnie letniego. Ponadto występuje 3 cm skrót prawej kończyny dolnej w stosunku do lewej, co powoduje bóle przeciążeniowe w obrębie dłuższej kończyny.

Wykonanie wkładek do butów pełnych było świetnym rozwiązaniem, ale największą radość sprawiła pacjentce możliwość zakupu klapek na lato idealnie dopasowanych do potrzeb jej stóp.

Pacjentka, 37 lat

Powód wizyty: dolegliwości bólowo-przeciążeniowe w obrębie kończyn dolnych oraz nieznaczne utykanie w związku z kilkucentymetrowym skrótem jednej z nóg.

Kilka lat wcześniej pacjentka uległa wypadkowi komunikacyjnemu, a rozległe złamanie jednej z kończyn dolnych spowodowało konieczność jej skrócenia. Chęć kontynuowania aktywności ruchowej, wymagała wykonania wkładek do obuwia sportowego, dopasowanych indywidualnie z możliwie jak największym wyrównaniem skrótu jednej z kończyn.

Natomiast poprawę komfortu życia w warunkach domowych oraz latem zapewniły klapki ortopedyczne również dopasowane precyzyjnie do potrzeb stóp z jednoczesnym (bardzo dyskretnym) wyrównaniem długości kończyn.

Pacjentka, 37 lat

Pacjent od wielu lat boryka się z cukrzycą i otyłością. Zgłosił się do naszej placówki ze znacznymi problemami bólowymi w obrębie stóp. Dolegliwości pojawiają się już po pokonaniu kilkuset metrów, dlatego pacjent porusza się głównie w obrębie domu. Mimo zaawansowanej cukrzycy czucie powierzchowne stóp jest zachowane, ograniczona natomiast w znacznym stopniu jest ruchomość stawów kończyn dolnych. Napięcie mięśni łydek oraz rozcięgien podeszwowych jest znaczne, co niestety również przyczynia się do odczuwania dyskomfortu w obrębie stóp podczas chodu.

Obuwie noszone przez pacjenta poza domem to klapki pełne, które są dużo łatwiejsze w użytkowaniu niż buty wiązane. Mają wyjmowaną wkładkę oryginalną i dzięki temu mogliśmy dopasować do nich wkładki korekcyjne. Natomiast jako wersję domową zaproponowaliśmy indywidualne klapki ortopedyczne.

Pacjent, 69 lat

Zadzwoń, żeby umówić się na konsultacje!